-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3857 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

شبيه خون به چه مي گويند؟ آيا همان تهاجم فرهنگي است؟



در لغت نامه ها درتعريف واژه شبيخون چنين آمده است : به تاختن ناگهاني در شب و غافلگير كردن دشمن در شب، شبيخون گفته مي شود.

شبيخون فرهنگي در واقع همان تهاجم فرهنگي است اما علت اينكه از تهاجم فرهنگي به نام شبيخون فرهنگي ياد مي شود اين است كه از آنجا كه تهاجم فرهنگي بر خلاف ساير تهاجمات و جنگ ها نامحسوس و نامرئي است معمولاً كساني كه مورد هجوم فرهنگي قرار مي گيرند در صورتي كه هوشيار نباشد متوجه تهاجم دشمن نمي شوند واين مثل آن مي ماند كه در خواب فرو رفته باشند و موقعي متوجه اين امر مي شوند كه كار از كار گذشته و دشمن پيشرفت زيادي كرده است. مولوي در مثنوي خود تمثيلي دارد كه بي ارتباط با بحث ما نيست، مي گويد : شبي دزدي بر بالاي بام خانه اي رفت، صاحب خانه متوجه سرو صدايي شد و پرسيد بر بالاي پشت بام كيست؟ دزد گفت : من هستم، و صاحب خانه گفت : تو بالاي پشت بام خانه من چه مي كني؟ دزد گفت : دهل مي زنم،صاحب خانه گفت : پس چرا صدايش نمي آيد دزد گفت: فردا صبح صداي آن را خواهي شنيد.

رهبر معظم انقلاب دراين رابطه مي فرمايند : تهاجم فرهنگي مثل خود كار فرهنگي، يك كار آرام و بي سرو صداست... اين نوع جنگ به صورت پنهاني و آرام صورت مي گيرد و باور ايجاد كردن به وجود چنين تهاجمي خود يك مرحله از مقابله است.

و در جاي ديگر مي فرمايند : سعدي در گلستان داستاني را تعريف مي كند كه دزدان بر سر عده اي رفتند و آنها خواب بودند او مي گويد اولين دشمن كه بر آنها تاختخواب بود! اول دشمن درون چشم آنها را بست و دست آنها را از كار انداخت و بعد دشمن بيرون آمد و دستهاي آنها را بست و اموال آنها را برداشت و برد، دشمن در تهاجم فرهنگي همينطور عمل مي كند. اول مردم را خواب مي كند و بعد همه چيز آنها را مي برد. اميرمؤمنان حضرت علي( فرمودند :

اگر شما رادر سنگر خواب برد، دليل بر اين نيست كه دشمن در سنگر روبروي شما نيز خوابش برده است؛ شما اگر غافل شدي بايد انتظار داشته باشي كه ضربه را بلافاصله بخوري، لذا دشمن هوشيار نشسته و ميليونها پول صرف مي كند بلكه اگر مبالغه نباشد بايد عرض كنم ميلياردها صرف مي كند تا بتواند ضربه اي كاري به اين انقلاب بزند.

دوست عزيز! با توجه به نكاتي كه دربارة ويژگيهاي تهاجم فرهنگي بيان شد به نظر مي رسد علت اين كه گاه از تهاجم فرهنگي با نام شبيخون فرهنگي ياد مي شود روشن شده باشد و در اين زمينه ابهامي باقي نمانده باشد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.